برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/06/29 - 13:43
  • 268
  • 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

یادواره شهدای سلامت

۲۹ شهریورماه سال جاری در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه برگزار گردید.

۲۹ شهریورماه سال جاری یادواره شهدای سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور دکتر ابراهیمی معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی، دکتر محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی، سرهنگ محمد تقی نجمی جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی، حجت الاسلام طاهری رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار گردید.

دکتر محمد امین ولی زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ابتدای این مراسم گفت: هرجا که سخن از عزت و استقلال کشور و تمامیت عرضی آن باشد مدیون دلاوری ها و رشادت های شهدا هستیم که در سالیان متمادی و در بخش های امنیت و سلامت جان خود را فدا کردند و امروزه اقتدار کنونی کشور در منطقه و جهان در سایه ایثار این عزیزان کسب شده است.

وی  با بیان اینکه درسطح استان نیز ۱۲ هزار نفر در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند افزود: در دوران کرونا نیز این ویروس باعث فوت ۷ میلیون نفر در سراسر جهان و ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در استان شد و کادر درمان در این راه جانفشانی زیادی کردند.

 دکتر ولی زاد بیان کرد: بالا ترین سطح تولید علم در جهان را آمریکا به خود اختصاص داده و این در حالی است که بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان متعلق به این کشور است و عملکرد خوب وزارت بهداشت کشورمان در این زمینه سبب شد تاسازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشورهای دیگر باید ایران را سرلوحه خویش قرار دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه نزدیک یک چهارم پرسنل دانشگاه از خانواده های ایثارگر و شهدا است گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۴۷۷ هیات علمی است  که ۳۳ نفر از آن ها از  خانواده شاهد و ایثارگر هستند و۱۴  نفر از آنها در سه سال اخیر جذب دانشگاه علوم پزشکی استان شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این حدود ۲۸۰ دانشجوی خانواده ایثارگر در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند و ۶۰ درصد از مدیران ما از خانواده های ایثارگران است که نشان دهنده سیاست دانشگاه مبنی بر ارج نهادن به این عزیزان است.

در ادامه سرهنگ محمد تقی نجمی جانشین فرماندهی سپاه شهدا اظهار داشت: یادواره شهدا  محفل حزن و اندوه نیست چون شهدا نزد پروردگار خود روزی میخورند و این مساله سعادتی است که نصیب هرکسی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند شهید را در مقام شفاعت قرار داده و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست تاکید کرد: خانواده شهدا هم به واسطه اینکه عزیزترین افراد خود را تقدیم کرده اند خداوند به آن ها قول رستگاری داده و اجر خانواده شهدا کمتر از خود شهدا نیست .

سرهنگ نجمی در ادامه افزود: اکنون فرضیه غلبه بر ایران توسط کشورهای معاند کاملا به صفر رسیده است و خودشان نیز به این مساله اعتراف می کنند و این درحالی است  که قبل از انقلاب شاه مملکت بدون اجازه قدرت های خارجی نمی توانست کاری انجام دهد.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای استان گفت: هرجا که حرف ولایت را گوش کردیم ما در آنجا پیروز شدیم و شکست ما را فرا نگرفته است و شهدای سلامت هم رزمندگان اسلام را مداوا می کردند و هم با دشمن جهاد می کردند و کار آن ها نیز دارای ارزش بسیار زیادی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام طاهری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: هدف شهدا از شرکت در جنگ نجات مردم بود.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلامی انسانی بود که مزین به صبر، ایثار، دلسوزی و شفقت بودند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی در پایان گفت: پیامبر گرامی بر کسانی که ایشان را ندیده اند و اما به راه ایشان ایمان آورده اند سلام و درود فرستاده است.

اجرای نمایش توسط بسیج هنرمندان و مداحی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

تجلیل از خانواده های شهدای سلامت پایان بخش برنامه بود

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار برگزیده,سایت ریاست
  • کد خبر : 9556
کلمات کلیدی
سامان تواضع
خبرنگار

سامان تواضع

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب