13:39:30 - 06 مرداد 1403

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا آذربایجان غربی

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/01/15 - 09:24
  • 250
  • 1 دقیقه
به گزارش روابط عمومی اورژانس استان

افزایش 300 درصدی ماموریت های انجام شده اورژانس هوایی ارومیه

مسئول اورژانس هوائی: ماموریت‌های اورژانس هوایی ارومیه در سال گذشته 300 درصد افزایش داشته است.

سیامند ناظر مسئول اورژانس هوایی ارومیه در گفتگو با روابط عمومی اورژانس استان گفت: ماموریت های اورژانس هوایی ارومیه در سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال 1401 در حدود 300 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ماموریت های گزارش شده به پایگاه هوایی اورژانس در سال 1402 در حدود 52 مورد بود که از این تعداد 39 مورد منجر به انجام عملیات شده است این در حالیست که تعداد ماموریت های انجام شده اورژانس هوایی در سال 1401 در حدود 10 مورد بود.

مسئول اورژانس هوایی ارومیه خاطرنشان کرد: از 39 مورد ماموریت انجام شده، تعداد 3 مورد، مربوط به ماموریت های اولیه بوده که پرواز به درخواست تکنیسین اورژانس حاضر در صحنه فوریت انجام شده است و در این ماموریت ها یک مادر باردار در مناطق صعب العبور، یک سرباز در منطقه مرزی ارومیه و یک مصدوم تصادفی با ضایعه نخاعی در محور ارومیه سلماس به مرکز استان انتقال داده شده است.

ناظر در ادامه تصریح کرد: مابقی موارد مربوط به انتقال مصدومین و بیماران از مراکز درمانی شهرستان های استان به مراکز درمانی تخصصی در مرکز استان بوده است.

سرعت در انتقال بیمار و کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از اتلاف وقت توسط آمبولانس زمینی، انتقال بیماران اورژانسی از شهری به شهر دیگر، امکان پرواز به مناطق صعب العبور در شرایط نبود مسیر زمینی، انتقال نیرو و تجهیزات در حوادث غیر مترقبه، و انتقال اعضای پیوندی از مزیت های اورژانس هوایی می باشد.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 4131
کلمات کلیدی
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

تصاویر

تنظیمات قالب