صفحه اصلي | آرشیو اخبار | معرفی دانشگاه | چارت سازمانی | تماس با ما
يکشنبه ٢٤ آذر ١٣٩٨
اخبار > سامانه نوبت دهی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی


  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش پایگاه خبری وب دا آذربایجان غربی

سامانه نوبت دهی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی

دکتر حبیب الله پیرنژاد مدیر اجرایی و دبیر ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت استان از راه اندازی سامانه نوبت دهی برای کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه در سطح استان خبر داد .

وی در گفتگو با پایگاه خبری وب دا گفت : پرونده الکترونیک سلامت جزو ماموریت های ویژه دانشگاه محسوب می شود و قسمتی از این فرآیند، به اجرا سازی پرونده الکترونیک سلامت مربوط می شود .

وی افزود : در راستای تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات درمان سرپایی نوبت دهی الکترونیک راه اندازی شده که هم به شکل اینترنتی و هم تلفنی قابل دسترسی است .

دکتر پیرنژاد اضافه کرد : در حال حاضر به غیر از 2 یا 3 مرکز در شهرستان و داخل ارومیه همه مراکز ما متصل به سیستم نوبت دهی هستند و آحاد جامعه به راحتی می توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت مربوطه یا با استفاده از شماره تلفنی که اختصاصی هر مرکز است نوبت مربوط به پزشک متخصص خود را دریافت بکنند. حدود 11 هزار نوبت تاکنون از طریق این سیستم داده شده است . الان به عنوان نمونه کلینیک تدبیر که کلینیک ارجاعی تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه محسوب می شود این امکان را فراهم کرده که شهروندان در اکثر نقاط استان بدون اینکه حضور فیزیکی پیدا کنند با استفاده از شماره تلفن مخصوص و یا با مراجعه به سایت نوبت دهی nobat.umsu.ac.ir   به عنوان مثال کلینیک تدبیر را انتخاب کنند و نوبت را از متخصص مربوطه را اخذ کنند .

دکتر پیرنژاد همچنین گفت: در حال حاضر تقسیم بندی که از نظر سیستم نوبت دهی وجود دارد به این شکل است که 30 درصد مختص نظام ارجاع ، 30 درصد نوبت دهی تلفنی ، 20 درصد نوبت دهی اینترنتی و 20 درصد نوبت به شکل حضوری می باشد.

وی تصریح کرد: نکته خیلی مهمی که وجود دارد این است که شهروندان بعد از اخذ نوبت حتما بایستی در روز نوبت ، نوبتشان را تثبیت نمایند یعنی آن کلینیک مطمئن شود این بیمار حتما مراجعه خواهد نمود و در غیر این صورت مجبور است نوبت را کنسل نماید و در اختیار افرادی قرار دهد که به شکل حضوری مراجعه می کنند . بنابراین دو تا فرایند هست یکی اخذ نوبت به شکل الکترونیک و بعد تثبیت آن که این می تواند به هر شکل در همان روزی که مراجعه می کنند صورت بگیرد و در واقع هیچ گونه معطلی برای بیماران نخواهد داشت . نکته دوم برمی گردد به مسئولین کلینیک ها و همکاران ما در مراکز کلینیک های تخصصی و بیمارستانهایی که کلینیک های تخصصی دارند که اینها هم بایستی دقت کنند پزشکان و متخصصین نوبت هایشان به روز باشد و اگر برنامه ای تغییر می کند سریع این را اعمال بکنند  تا برنامه نوبت گیری از طریق سیستم نوبت دهی دچار اختلال نشود .

 


٢٠:٢٠ - شنبه ١٩ مرداد ١٣٩٨    /    شماره : ٢٥٨٧٩    /    تعداد نمایش : ٤٤٧


نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1398/05/23 17:38
0
0
من دکتر رحمان خسروی فوق تخصص جراحی اطفال و هییت علمی بیمارستان شهیدمطهری هستم از شما خواهش داشتم که نوبت دهی ما را هم اینترنتی کنید من الان ۲ سال هست شروع فعالیت کردم کسی توی استان اطلا خبر ندارند که جراح اطفال داریم متاسفانه تبلیغات اصلا خوب نبست
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج